SvK, Konst från svenska konstnärer - Nordens största konstutställning
Kultur 1
space
Sökresultat

Annikas litteratur- och kulturblogg

Ge inte upp – recensioner av era recensionsexemplar kommer asap!
Jag har under åren fått ta emot en mängd recensionsexemplar av både förlag och författare som ger ut sina böcker på eget förlag, och jag har så otroligt dåligt samvete för att jag inte har kunnat hålla min del av vårt avtal. Detta beror på en värk som aldrig ger med sig men som snarare […] The post Ge inte upp - recensioner av era recensionsexemplar kommer asap! first appeared on Annikas litteratur- och kulturblogg.
(Visited 525 times, 1 visits today)

Recension: Fjällgraven av Michael Hjorth och Hans Rosenfeldt
Fjällgraven inleds med en mystisk kvinna vid namn Patricia Wellton som kommer att ha en stor roll i det som utspelar sig på fjället. Hon är självsäker, övermodig och har en imponerande övertro på sig själv. Att hon är utsänd på uppdrag står utom allt rimligt tvivel redan från början. Men när hon når sin […] The post Recension: Fjällgraven av Michael Hjorth och Hans Rosenfeldt first appeared on Annikas litteratur- och kulturblogg.
(Visited 501 times, 1 visits today)

Recension: Lärjungen av Michael Hjorth och Hans Rosenfeldt
Morden i Lärjungen av Hans Rosenfeldt och Michael Hjort är en fruktansvärd historia som har direkta kopplingar till Sebastian Bergman. Han är expert på seriemördare, men det är inte där den yttersta kopplingen ligger. Nej, det är helt enkelt en maktkamp mellan Sebastian Bergman och Edward Hinde – som Bergman för övrigt satte i fängelse […] The post Recension: Lärjungen av Michael Hjorth och Hans Rosenfeldt first appeared on Annikas litteratur- och kulturblogg.
(Visited 811 times, 1 visits today)

Recension: Det fördolda av Michael Hjorth och Hans Rosenfeldt
För några år sedan läste jag Fjällgraven och då stod jag inte ut med vare sig Sebastian Bergman eller intrigen. Flera år senare följde jag upp det med att se tv-serien Den fördömde på SVT Play, och jag gillade vad jag såg. Därmed bestämde jag mig för att hänga med från början den här gången och […] The post Recension: Det fördolda av Michael Hjorth och Hans Rosenfeldt first appeared on Annikas litteratur- och kulturblogg.
(Visited 810 times, 1 visits today)

Recension: Flickoffret av James Oswald
James Oswald har mig veterligen gett ut tre böcker om Kommissarie McLean: Flickoffret, Själarnas bok och Bödelns sång. Jag gjorde bort mig och började med den sistnämnda som jag recenserade här. Innan jag började skriva ner mina tankar om Flickoffret läste jag igenom den och fick min farhåga bekräftad. Jag skulle nämligen kunna kopiera den […] The post Recension: Flickoffret av James Oswald first appeared on Annikas litteratur- och kulturblogg.
(Visited 580 times, 1 visits today)

Recension: Bestraffaren av Pia Kask
I början hade jag väldigt stora problem att ta till mig Bestraffaren av Pia Kask på grund av den udda, säregna berättarstilen. Men när jag väl hade fått kläm på den flöt det på bra. Det finns goda skäl till att redan från början bli tillika delar rejält förbannad och beklämd, och något längre fram […] The post Recension: Bestraffaren av Pia Kask first appeared on Annikas litteratur- och kulturblogg.
(Visited 371 times, 1 visits today)

Recension: Blinka lilla stjärna av Gunilla Bergstrand
Blinka lilla stjärna  av Gunilla Bergstrand är del 1 i serien Morden i Dalarna om Hannah Järnerud. Det är en mycket blodig historia med ett mycket udda och smärtsamt tillvägagångssätt. Här handlar det inte så mycket om mord utan snarare om en extrem form av misshandel av politiker, företagsledare etc. Här finns även barn som […] The post Recension: Blinka lilla stjärna av Gunilla Bergstrand first appeared on Annikas litteratur- och kulturblogg.
(Visited 437 times, 1 visits today)

Recension: Advokaten av Cormac McCarthy
Baksidestexten utlovar en riktigt smaskig historia som jag trodde att jag skulle sluka med hull och hår. Men icke! Faktum är att jag aldrig någonsin har blivit så besviken på en bok som den här. Jag fick inget sammanhang och när boken var utläst hade jag inte en susning om vad boken Advokaten av Cormac […] The post Recension: Advokaten av Cormac McCarthy first appeared on Annikas litteratur- och kulturblogg.
(Visited 369 times, 1 visits today)

Recension: I djupt vatten av Paula Hawkins
Paula Hawkins bjuder på en snårig intrig som jag under en tid var rädd för att hon inte skulle kunna knyta ihop. Men med det karaktärsgalleriet, alla toppar och dalar, alla hemligheter, snabba vändningar och ett slut som jag inte såg komma var jag alldeles matt när jag hade läst ut den. Samtidigt kände jag […] The post Recension: I djupt vatten av Paula Hawkins first appeared on Annikas litteratur- och kulturblogg.
(Visited 655 times, 1 visits today)

Recension: Lustjakt av Annika och Vera Ahlverström
Lustjakt av Annika och Vera Ahlverström inleds med en "jobbresa" till Riga där Linda får stå ut med våld, förödmjukelser, sadism etc. Linda sitter fast i en värld där våldtäkter, slag etc. följer med henne vart hon än går och jag blir galen av ilska varje gång jag läser om sådana här övergrepp. Mycket har […] The post Recension: Lustjakt av Annika och Vera Ahlverström first appeared on Annikas litteratur- och kulturblogg.
(Visited 252 times, 1 visits today)

Sök
På gång

«    Juni 2022    »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930

Evenemang

Avancerad
sökning »
Stockholms länUppsala länSödermanlands länÖstergötlands länJönköpings länKronobergs länKalmar länGotlands länBlekinge länSkåne länHallands länVästra Götalands länVärmlands länÖrebro länVästmanlands länDalarnas länGävleborgs länVästernorrlands länJämtlands länVästerbottens länNorrbottens län

Idag
Ulf Lundkvist Sommarutställning
Seriegalleriet Stockholm